Fitness >>Spinning
Linka
  SPINNING Co je SPINNING / SPINNING a hubnutí / Co byste měli vědět
  Co je SPINNING?
Neodmyslitelnou součástí fitness je spinning. Jde o aerobní cvičení na speciálních cyklotrenažérech (spinnerech), kopírující jízdu na klasickém kole a tempo určuje svižná hudba. Na spinneru si každý volí zátěž dle své potřeby. Skupinové lekce jsou hodinové pod vedením certifikovaných trenérů. Cvičení je nenáročné na koordinaci pohybů, nezatěžuje kloubní systém a směřuje k celkovému procvičení všech svalů. Spinning je tedy cvičení, které je vhodné pro začátečníky, jak muže, tak ženy všech věkových a váhových kategorií. Již po několika lekcích je možné vidět úbytek tukových zásob a zlepšení kondice.

Spinning

Linka
  SPINNING a hubnutí
Na jedné lekci spinningu lze spálit cca 400 – 600 kcal. Cvičením posilujete několik velkých svalových skupin spodní část těla, nejvíce zabírají kvadricepsy a nejméně hýžďové svalstvo. Pro spalování a hubnutí by se měl tep pohybovat mezi 65 až 85 % maximální tepové frekvence. Spinning tepová frekvence by měla být taková, že při pohybu dokážete mluvit, ale už ne zpívat. Obecně platí, že pokud jste pod hranicí 65 %, zlepšujete fyzičku, ale nehubnete. Nad 85 % se tuky přestávají spalovat, což je dobré pro výkon i kardiovaskulární systém, ale jen jako krátkodobá zátěž, protože v tu chvíli nespalujete tuky. Tepovou frekvenci lze zjistitpomocí měřiče nebo deset vteřin počítat tep, číslo vynásobit šesti a výsledkem je aktuální tepová frekvence. Pro hubnutí je tedy dobré jet pomaleji, bez velkých rychlostních i zátěžových výkyvů. Pro zlepšení kondice můžete přidat zátěž i rychlost, a pokud chcete zvyšovat sílu, zaměřte se na kopce, větší zátěž, a to i po kratší dobu. Pro hubnutí a tvarování postavy je doporučeno 1x – 2x týdně spinning a doplnit silovým cvičením.
Spinning
Linka
 

CO BY JSTE MĚLI VĚDĚT
Jaké oblečení na spinning?
Určitě co nejméně oblečení, tílko a kraťasy naprosto stačí a pánové ocení elastické kalhoty a tílko nebo triko z kvalitního materiálu. Základem jsou boty s pevnou podrážkou jak pro muže tak ženy. Samozřejmě je nejideálnější cyklistické oblečení, které zvyšuje komfort a nejlepšími botami jsou tretry nebo trailové boty, ale ani jedno není nutností. Pokud běžně cvičíte, určitě si vystačíte s tím, co již máte nebo s něčím univerzálním, co si koupíte. Nezbytností je však ručník a vzhledem k intenzitě cvičení, není od věci ani čisté spodní prádlo.

Spinning a těhotenství
Je prokázáno, že cvičení je prospěšné nejen pro zdraví těhotné ženy, ale má příznivý účinek i na plod. Je však nutné zohlednit stav každé ženy individuálně. Spinning v těhotenství přispívá lepšímu fyzickému i psychickému stavu ženy způsobeného hormonálními změnami, omezuje přibírání na váze a má v mnoha případech kratší a méně komplikovaný porod. Ani během kojení není spinning překážkou. Důležité je pít hodně vody a zvolit mírnější tempo. Vždy se ohledně cvičení raději poraďte se svým lékařem. .
Linka
  Rozvrh lekci
Linka
  Vaši trenéři  
  Iva Spáčilová Lenka Strublíkova      
FitStudio Slavkov, U Synagogy 258, Slavkov u Brna/ +420 775 609 936 / info@fitstudioslavkov.cz / www.fitstudioslavkov.cz