Fitness >>Bosu
Linka
  BOSU Co je BOSU / Cvičení na Bosu vede / Bosu
 

CO JE BOSU

BOSU je zkratka pro anglický výraz "both sides up", tj. "obě strany vzhůru". Tím je myšleno, že na BOSU® Balance Traineru lze cvičit jak plochou stranou dolů, tak nahoru. Civčení na Bosu patří do skupiny balančních cvičení.
Pevná plocha originálního BOSU® Balance Traineru má 63,5cm v průměru, kopule by měla být nafouklá do výšky zhruba 22cm. Na Traineru jsou na boční straně desky dvě rukojeti, které slouží k otáčení a nošení Bosu.
V původní fázi byl BOSU Balance Trainer používám pro účely rehabilitací, z čehož vyplývá, že s touto cvičební pomůckou mohou cvičit naprostí začátečníci, ale i zkušenější a náročnější sportovci. Dá se využít k nejrůznější škále cviků podle požadované náročnosti.
BOSU je moderní a oblíbený systém cvičení určený pro komplexní zpevnění svalů celého těla, který má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku. BOSU je cvičení pro všechny věkové skupiny a je výjimečné v tom, že zapojuje nejen vědomě ovládané svaly, ale i hluboké svaly, které vinou moderního životního stylu nepoužíváme a které zajišťují správné držení těla. Ochablost těchto svalů pak zapříčiňuje velmi časté bolesti zad a kloubů.

Bosu
Linka
 

CVIČENÍ NA BOSU VEDE:

  • k posílení tzv. CORE (odborně nazývaný hluboký stabilizační systém), tím zlepšuje držení těla jako celku, je prevencí bolesti zad a páteře,
  • dosažení lepší fyziologické rovnováhy, což může ovlivnit veškerý další výkon,
  • efektivnějšímu zapojení svalů středu, při správném cvičení vede k aktivaci a posílení posturálního svalstva,
  • zpevnění šlach a vazů - zejména hlezenních a koleních kloubů,
  • zvýšení pohyblivosti, získání větší jistoty při jakémkoliv dalším pohybu či sportu,
  • zlepšení stability a balančních schopností udržet danou pozici v kombinaci se zapojením správných svalových řetězců,
  • vnímání pohybového aparátu a zvyšování povědomí o tom, jakou pozici zaujímá tělo v daném okamžiku,
  • vnímání jednotlivých částí těla, symetrie těla a polohy kloubů.
Linka
 

BOSU

Například nejzákladnější cvičení na BOSU – stání oběma chodidly na „bublině“. Ihned si uvědomíme, že stání je velmi komplexní a dynamické. Tím dochází k rozvíjení Centrálního Nervového Systému a umožňuje tak vzájemnou interakcí systémů intuitivně nalézat pozici nejmenšího odporu.

Linka
  Rozvrh lekci
Linka
  Vaši trenéři
  Blanka Eva Pavlína Liba
  Romana Natalie    
FitStudio Slavkov, U Synagogy 258, Slavkov u Brna/ +420 775 609 936 / info@fitstudioslavkov.cz / www.fitstudioslavkov.cz