Fit Studio Pohyb, který baví Online Rezervace
FITNESS VIDEA FOTOGALERIE AKTUALITY VÝŽIVOVÉ PORADENSTVÍ NÁŠ TÝM CENÍK KONTAKT
Power Plate Vacu Stroje Kruhový Trénink Alpinning Lymfodrenáž Osobní tréninky
TRX Funkční Trénink Jóga & Pilates SlimBelly Bosu Piloxing
  Fitness >>Bosu
  BOSU Co je BOSU / Cvičení na Bosu vede / Bosu
 

CO JE BOSU

BOSU je zkratka pro anglický výraz "both sides up", tj. "obě strany vzhůru". Tím je myšleno, že na BOSU® Balance Traineru lze cvičit jak plochou stranou dolů, tak nahoru. Civčení na Bosu patří do skupiny balančních cvičení.
Pevná plocha originálního BOSU® Balance Traineru má 63,5cm v průměru, kopule by měla být nafouklá do výšky zhruba 22cm. Na Traineru jsou na boční straně desky dvě rukojeti, které slouží k otáčení a nošení Bosu.
V původní fázi byl BOSU Balance Trainer používám pro účely rehabilitací, z čehož vyplývá, že s touto cvičební pomůckou mohou cvičit naprostí začátečníci, ale i zkušenější a náročnější sportovci. Dá se využít k nejrůznější škále cviků podle požadované náročnosti.
BOSU je moderní a oblíbený systém cvičení určený pro komplexní zpevnění svalů celého těla, který má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku. BOSU je cvičení pro všechny věkové skupiny a je výjimečné v tom, že zapojuje nejen vědomě ovládané svaly, ale i hluboké svaly, které vinou moderního životního stylu nepoužíváme a které zajišťují správné držení těla. Ochablost těchto svalů pak zapříčiňuje velmi časté bolesti zad a kloubů.

 

CVIČENÍ NA BOSU VEDE:

  • k posílení tzv. CORE (odborně nazývaný hluboký stabilizační systém), tím zlepšuje držení těla jako celku, je prevencí bolesti zad a páteře,
  • dosažení lepší fyziologické rovnováhy, což může ovlivnit veškerý další výkon,
  • efektivnějšímu zapojení svalů středu, při správném cvičení vede k aktivaci a posílení posturálního svalstva,
  • zpevnění šlach a vazů - zejména hlezenních a koleních kloubů,
  • zvýšení pohyblivosti, získání větší jistoty při jakémkoliv dalším pohybu či sportu,
  • zlepšení stability a balančních schopností udržet danou pozici v kombinaci se zapojením správných svalových řetězců,
  • vnímání pohybového aparátu a zvyšování povědomí o tom, jakou pozici zaujímá tělo v daném okamžiku,
  • vnímání jednotlivých částí těla, symetrie těla a polohy kloubů.
 

BOSU

Například nejzákladnější cvičení na BOSU – stání oběma chodidly na „bublině“. Ihned si uvědomíme, že stání je velmi komplexní a dynamické. Tím dochází k rozvíjení Centrálního Nervového Systému a umožňuje tak vzájemnou interakcí systémů intuitivně nalézat pozici nejmenšího odporu.

  Vaši trenéři
  Blanka Blanka Daniela  
FitStudio Slavkov, U Synagogy 258, Slavkov u Brna/ +420 775 609 936 / info@fitstudioslavkov.cz / www.fitstudioslavkov.cz