Proteinová dieta

Produkty

Otázky a odpovědi Reference Kontakty  
Proteinová dieta
Domov   >   3. fáze diety
 

Třetí fáze diety Profidiet je přirozeným pokračováním druhé fáze. Délka třetí fáze trvá zpravidla dvojnásobnou dobu jako fáze druhá. Tzn. že pokud druhá fáze trvala 4 týdny, třetí fáze by měla trvat minimálně 8 a více týdnů v závislosti na celkově zredukované hmotnosti. Zdravý dospělý člověk zredukuje ve třetí fázi diety 3 nebo více kilogramů. Redukovat hmotnost podle níže uvedeného návodu může pouze zdravý člověk, který neužívá léky. V případě, že užíváte léky, je potřebná odborná konzultace s naší nutriční terapeutkou.

 

  Počet proteinových jídel Profidiet za den Počet pravých jídel za den Ostatní potraviny    
   
  2 2 povolená zelenina + povolené druhy bílkovin    
Základní informace
     
 

Ve třetí fázi konzumujete 2 proteinová jídla Profidiet se zeleninou a 2 pravá jídla i s přílohou a ovocem. Přidáte pestré potraviny do jídelníčku a současně „otestujete“ Vaši toleranci ve vztahu k sacharidům.

 

Během celého dne pijte pravidelně dostatečné množství tekutin (čaj, káva, neslazená minerální voda neperlivá nebo jemně perlivá), alespoň 2 l za den.

 

Proteinová jídla Profidiet můžete dochutit solí, libovolnými bylinkami, sušeným česnekem nebo cibulí.

 

Do večerního jídla přidávejte pro lepší trávení jednu polévkovou lžíci olivového, slunečnicového nebo řepkového oleje.

 

Povolené druhy zeleniny je možné jíst i kdykoliv během dne a to v neomezeném množství.

     
Typický den 3. fáze proteinové diety Profidiet
     
  Snídaně proteinové jídlo
 
  Svačina 1 kus ovoce, nízkotučný jogurt
 
  Oběd pravé jídlo – jakékoliv jídlo ze seznamu povolených jídel se zeleninovou přílohou
 
  Svačina proteinová tyčinka nebo jiné proteinové jídlo
 
  Večeře pravé jídlo + příloha bohatá na sacharidy
     
Příprava instantních jídel
     
  Sladké příchutě „DEZERTY“ Připravíte metličkou, ponorným mixerem nebo v šejkru přidáním studené vody k instantnímu jídlu ze sáčku. Podle množství přidané tekutiny získáte konzistenci krému nebo nápoje. Ovocné příchutě nechte 10 minut odstát nebo je můžete dát do ledničky a následně je můžete sníst jako klasický jogurt.
 
  Sladké příchutě „TEPLÉ NÁPOJE“ Připravíte metličkou, ponorným mixerem nebo v šejkru přidáním teplé nikoliv vroucí vody.
 
  Slané příchutě „POLÉVKY“ Připravíte metličkou, ponorným mixerem nebo v šejkru přidáním teplé nikoliv vroucí vody. Po přípravě ihned zkonzumujte.
 
  Slané příchutě „OMELETY“ Připravíte ze studené vody a směs rozmixujete metličkou nebo ponorným mixerem. Následně je opečete na pánvi s několika kapkami olivového oleje jako klasické omelety a palačinky.
 
  Při přípravě veškerých typů jídel Profidiet dodržujte přesně uváděné množství vody pro jednotlivá jídla. Nepřidávejte vodu „od oka“.
Upozornění a rady
 

K pravému jídlu si můžete uvařit přílohu nebo zeleninu na večeři nebo na oběd. Zachovejte poměr jednoho pravého jídla jen se zeleninovou přílohou a druhého pravého jídla s přílohou.

Jídla dochucujeme veškerými druhy sušeného koření, citronovou šťávou, sušenou cibulí, česnekem a solí.

Po dobu hubnutí nezapomínejte na pitný režim.

Využijte období diety a naučte se pravidelně konzumovat rybí maso. Při výběru dodržujte jednoduché pravidlo, že čím je maso v syrovém stavu světlejší, tím je pro organismus přínosnější a lépe stravitelné.

Do Vašeho jídelníčku přidejte tofu nebo si dopřejte vegetariánskou anebo veganskou specialitu.

Pokud je součástí pravého jídla maso, nejlepší formou přípravy je opečení na pánvi s kapkou oleje.

Proteinové tyčinky Profidiet zařazujte do jídelníčku jako náhradu jednoho proteinového jídla, například jako svačinku.

Tyčinky, alkohol, ovocie a jogurty
Proteinové tyčinky můžete ve třetí fázi přidat do jídelníčku pravidelně jako náhradu jednoho proteinového jídla Profidiet. Ve třetí fázi si můžete dvakrát týdně dopřát 2 dcl kvalitního vína nebo malé pivo. Vyhýbejte se i nadále tvrdému alkoholu. Pokud hubnete dle plánu, tak si v této fázi můžete dovolit na dopolední svačinu kus ovoce nebo nízkotučný jogurt.

Jo-jo efekt
Organismus, který byl delší dobu „o hladu“ v průběhu diety, má v případě příliš rychlého návratu k sacharidům ve stravě sklon přednostně vytvářet zásobu tuku. Děje se tak ještě dříve, než si doplní vlastní svalovinu.
Tímto mechanizmem se u lidí, kteří neustále zkouší nějaké diety, zvyšuje procento tukové tkáně v organismu a paralelně se snižuje její „ochota“ zbavit se jí v rámci jakékoliv redukční diety. Postupně se tak u nich rozvíjí tzv. syndrom metabolické rezistence nebo metabolické „lenivosti a neochoty“ se všemi důsledky, které se odráží na zdraví.
Vyvarovat se vzniku jo-jo efektu v praxi znamená vracet se k normálnímu stravování postupně. Pečlivě a dostatečně dlouho dodržovat pokyny uvedené v popisu 3. fáze (postupný návrat k sacharidům).

 

 
Povolené druhy živočišných a rostlinných bílkovin:
 

1 porce =150 g, pokud není v závorce uvedeno jinak 
2 ks vejce (natvrdo nebo naměkko) 
Amur (100 g)                          
Halibut
Nízkotučná nebo dietní („low fat“) šunka (100g)  
Jehněčí stehno (100 g)                                          
Kuřecí nebo kachní maso (100 g)
Kuřecí, krůtí nebo králičí maso bez kůže
Úhoř (100 g)
Kapr (100 g)                         

Lín – kaprovitá ryba (100 g)
Mořský ďas
Olomoucké tvarůžky   
Mořský vlk   
Pangas
Platýs  
Žralok  
Pleskáč (100 g) 
Štika 
Pražma
Přírodní telecí řízek – 100 g
Pstruh                   
Sushi (100 g)                                        
Tofu (přírodní, uzené)
Tolstolobik (100 g)                               
Špenát                                         
Mořské plody                     
Steak z lososa (100 g)     
Steak z tuňáka (100 g)       
Treska (100 g)
Povolené druhy zeleniny:
 

Brokolice     
Řapíkatý celer                          
Čekanka
Kedlubna (max. 1 ks denně)
Fenikl
Artičok
Baklažán
Fazolové lusky          
Fenykl                                          
Čerstvé houby
Semínka (dyňová, slunečnicová, a pod.)
Sójové a další výhonky
Chřest                          

Kapusta                       
Květák
Olivy (max. 5 ks za den do salátu)
Paprika (max. 1 ks denně)
Česnek
Cibule
Lilek                                              
Okurka                                         
Patison
Polníček                      
Polníček                      
Dýně   
Rukola
Ředkvičky                   
Cuketa                  
Rajče (max. 2 ks denně)
Ředkev bílá                
Čekanka                   
Celer                   
Řeřicha                                        
Salát hlávkový a všechny další druhy zelených salátů
Sója (klíčky)                               
Špenát                                         
Tykev
Nejčastější chyby ve 3. fázi
 
  • Přidávané sacharidy ve formě kostkového cukru, dezertů, zmrzliny a čokolád.
  • Přidávání bílého pečiva do stravy.
  • Nepravidelné stravování méně jak 4x denně.
  • Nesprávné přílohy k pravému jídlu jako například knedlíky.
  • Žádná fyzická aktivita.
   
  Informace       Rychlý kontakt  
             
  Ochrana osobních údajů       +420 775 609 936  
          info@fitstudioslavkov.cz  
          Facebook  
FitStudio Slavkov, U Synagogy 258, Slavkov u Brna/ +420 775 609 936 / info@fitstudioslavkov.cz / www.fitstudioslavkov.cz design: FitStudioSlavkov