Proteinová dieta

Produkty

Otázky a odpovědi Reference Kontakty  
Proteinová dieta
Domov   >   2. fáze diety
 

Druhá fáze diety Profidiet je přirozeným pokračováním první fáze. Délka druhé fáze je zpravidla dvojnásobná jako fáze první, tzn. že pokud první fáze trvala 2 týdny, druhá fáze by měla trvat minimálně 4 a více týdnů (v závislosti na celkové redukci hmotnosti). Zdravý dospělý člověk zredukuje v druhé fázi 3 až 5 nebo i více kilogramů. Redukovat hmotnost podle níže uvedeného návodu může pouze zdravý člověk, který neužívá léky. V případě, že užíváte léky, je potřebná odborná konzultace s naší nutriční terapeutkou.

 

  Počet proteinových jídel Profidiet za den Počet pravých jídel za den Ostatní potraviny    
   
  3 1 povolená zelenina + povolené druhy bílkovin    
Základní informace
     
 

Do Vašeho jídelníčku ke třem proteinovým jídlům Profidiet zařadíte jedno pravé jídlo, přičemž přílohou zůstává i nadále zelenina.

 

Během celého dne pijte pravidelně dostatečné množství tekutin (čaj, káva, neslazená minerální voda neperlivá nebo jemně perlivá), alespoň 2 l za den.

 

Proteinová jídla Profidiet můžete dochutit solí, libovolnými bylinkami, sušeným česnekem nebo cibulí.

 

Do večerního jídla přidávejte pro lepší trávení jednu polévkovou lžíci olivového, slunečnicového nebo řepkového oleje.

 

Povolené druhy zeleniny je možné jíst i kdykoliv během dne a to v neomezeném množství.

     
Typický den 2. fáze proteinové diety Profidiet
     
  Snídaně proteinové jídlo Profidiet
 
  Oběd pravé jídlo – jakékoliv jídlo ze seznamu povolených jídel se zeleninovou přílohou
 
  Svačina proteinové jídlo Profidiet
 
  Večeře proteinové jídlo Profidiet se zeleninovou přílohou
     
Příprava instantních jídel
     
  Sladké příchutě „DEZERTY“ Připravíte metličkou, ponorným mixerem nebo v šejkru přidáním studené vody k instantnímu jídlu ze sáčku. Podle množství přidané tekutiny získáte konzistenci krému nebo nápoje. Ovocné příchutě nechte 10 minut odstát nebo je můžete dát do ledničky a následně je můžete sníst jako klasický jogurt.
 
  Sladké příchutě „TEPLÉ NÁPOJE“ Připravíte metličkou, ponorným mixerem nebo v šejkru přidáním teplé nikoliv vroucí vody.
 
  Slané příchutě „POLÉVKY“ Připravíte metličkou, ponorným mixerem nebo v šejkru přidáním teplé nikoliv vroucí vody. Po přípravě ihned zkonzumujte.
 
  Slané příchutě „OMELETY“ Připravíte ze studené vody a směs rozmixujete metličkou nebo ponorným mixerem. Následně je opečete na pánvi s několika kapkami olivového oleje jako klasické omelety a palačinky.
 
  Při přípravě veškerých typů jídel Profidiet dodržujte přesně uváděné množství vody pro jednotlivá jídla. Nepřidávejte vodu „od oka“.
Upozornění a rady
 

Pravé jídlo si můžete uvařit i na večeři a na oběd si můžete připravit proteinové jídlo. Zachovávejte základní poměr, tzn. 3 proteinová jídla a jedno jídlo pravé.

Z diety jsou ve 2. fázi vyloučené veškeré druhy příliš kalorických druhů masa jako vepřové, hovězí, kachní maso či maso z lososa, tuňáka, makrely, štiky, kapra anebo mořské plody.

Jídla dochucujeme veškerými druhy sušeného koření, citronovou šťávou, sušenou cibulí, česnekem a solí.

Po dobu hubnutí nezapomínejte na pitný režim.

Využijte období diety a naučte se pravidelně konzumovat rybí maso. Při výběru dodržujte jednoduché pravidlo, že čím je maso v syrovém stavu světlejší, tím je pro organismus přínosnější a lépe stravitelné.

Do Vašeho jídelníčku přidejte tofu nebo si dopřejte vegetariánskou anebo veganskou specialitu.

Pokud je součástí pravého jídla maso, nejlepší formou přípravy je opečení na pánvi s kapkou oleje.

Proteinové tyčinky Profidiet zařazujte do jídelníčku jako náhradu jednoho proteinového jídla, například jako svačinku.

Kdy můžu začít cvičit?
Odpočívejte do poloviny druhé fáze redukčního programu. Pokud přidáte do jídelníčku proteinové tyčinky, je dobré, abyste začali cvičit alespoň 1 hodinu 2-3x týdně. Vhodné jsou aerobní a kardio aktivity jako běh, cyklistika, bruslení, spinning, zumba, plavání, rozumné posilování, poweryoga apod.

 

 
Povolené druhy bílkovin:
 

1ks vejce (naměkko nebo natvrdo)   
Amur (100 g)                          
Halibut
Nízkotučná nebo dietní („low fat“) šunka (100g)  
Jehněčí stehno (100 g)                                          
Kuřecí nebo kachní prso (100 g)
Kuřecí, krůtí nebo králičí maso bez kůže
Úhoř (100 g)

Lín – kaprovitá ryba (100 g)
Mořský ďas
Olomoucké tvarůžky   
Mořský vlk   
Pangas
Platýs  
Žralok  
Pražma
Přírodní telecí řízek – 100 g
Pstruh                   
Sushi (100 g)                                        
Tofu (přírodní, uzené)
Tolstolobik (100 g)                               
Špenát                                         
Treska (100 g)
Povolené druhy zeleniny:
 

Brokolice     
Řapíkatý celer                          
Čekanka
Fazolové lusky          
Fenykl                                          
Čerstvé houby
Chřest                          

Kapusta                       
Květák
Lilek                                              
Okurka                                         
Patison
Polníček                      
Pórek   
Rukola
Ředkvičky                   
Řeřicha                                        
Salát (všechny listové)
Sója (klíčky)                               
Špenát                                         
Tykev
Nejčastější chyby ve 2. fázi
 
  • Automatické zavedení jiných jak zeleninových příloh k pravému jídlu např. rýže, brambory, knedlíky atd.
  • Nedostatečný přísun instantních proteinových jídel při pocitu sytosti.
  • Zavedení pečiva do jídelníčku.
  • Nedodržování pitného režimu.
  • Žádná fyzická aktivita.
  • Brzké zavedení proteinových tyčinek do jídelníčku.
  • Slazení cukrem.
  • Nedůslednost v užívání minerálních látek (draslík, hořčík) a dalších důležitých látek v podobě výživových doplňků.
   
  Informace       Rychlý kontakt  
             
  Ochrana osobních údajů       +420 775 609 936  
          info@fitstudioslavkov.cz  
          Facebook  
FitStudio Slavkov, U Synagogy 258, Slavkov u Brna/ +420 775 609 936 / info@fitstudioslavkov.cz / www.fitstudioslavkov.cz design: FitStudioSlavkov